„Hovorím o bežných ľuďoch, ktorí naozaj hokej nesledujú, ale keď hrá Slovensko, radi si to pozrú a zafandia. Zapnú si TV a čo vidia? Majestátne komentáre o tom, aký máme skvelý tím, ako pri troške šťastia môžeme potrápiť každého. Spomienkové videá na nie až tak dávne úspechy a podobne. Reči o medailách, zlate atď. Fandiaci Slovák, ktorý do toho až tak nevidí, si urobí názor, že ideme na úspech. Prejdú 3-4 zápasy a sklamaný fanúšik nevie, čo sa deje, cíti sa oklamaný. A aj bol. Médiami a peniazmi!“

Názor redaktora | Ľudia, ktorí sa v hokeji vyznajú a sledujú ho, len nechápavo hľadeli na komentáre o tom, ako si ideme po medailu, ako ideme na zlato a podobne. Skalní hokejoví fanúšikovia si už dávno museli priznať, že k hokejovej elite nepatríme a to ani na úrovni reprezentácie, ani na úrovni našej ligy. Špička zostala nezmenená a nás predbehli Nemci či Švajčiari, ktorí nás minimálne v TOP osmičke už nahradili.

Nedávno som napísal článok o tom, prečo Slovensko nezvládlo zápasy v záveroch a v ňom som poukázal na nízky vek našich hráčov a chýbajúce skúsenosti. Za týmto názorm si stojím a verím, že ak budú mladí hráči naďalej ochotne reprezentovať a bojovať tak, ako na týchto MS, tak sa môžeme vrátiť medzi elitnú osmičku. Časom.

Problémom však je, že väčšina Slovákov, ktorí nie sú práve odborníci na hokej, verí v okamžitý úspech. Nemyslím hejterov, ja hovorím o bežných ľuďoch, ktorí naozaj hokej až tak často nesledujú, ale keď hrá Slovensko, radi si to pozrú a zafandia. Zapnú si TV a čo vidia?

Majestátne komentáre o tom, aký máme skvelý tím, ako pri troške šťastia môžeme potrápiť každého, spomienkové videá na nie až tak dávne úspechy a podobne. Reči o medailách, zlate atď. A fanúšik, ktorý do toho až tak nevidí, si urobí názor, že ideme na úspech.

Hovorím o bežných ľuďoch, ktorí naozaj hokej nesledujú, ale keď hrá Slovensko, radi si to pozrú a zafandia. Zapnú si TV a čo Vidia? Majestátne komentáre o tom, aký máme skvelý tím. A tento chudák fanúšik, ktorý do toho až tak nevidí, si urobí názor, že ideme na úspech.

Potom si zapne naše zápasy a každý rok ten istý scenár. Prvé tri štyri zápasy veľká eufória, prehnané nádeje a to bez ohľadu na výhry alebo prehry. A potom sa zrazu takýto človek musí prekvapene pozerať na to, ako končíme mimo štvrťfinále a predčili nás krajiny, ktoré boli oproti nám kedysi jasní outsideri. Sklamaný fanúšik nevie, čo sa deje a cíti sa oklamaný. A aj bol. Médiami a peniazmi!

Dokedy budeme ľuďom predávať falošné nádeje?

Pár dní pred MS a počas prvých dní šampionátu sa predajú tisíce suvenírov od šálok vlajočiek, až po dresy, či kryty na telefón. Ľudia to kupujú vo veľkom, pretože VERIA. Veria v úspech, veria v radosť, veria, že aspoň raz do roka budú mať dôvod byť hrdí na Slovensko a na to, odkiaľ pochádzame. Smutné však je, že veria v obrovský úspech len preto, lebo im takúto mienku spravili tie najväčšie médiá v danej oblasti.

Sklamaný fanúšik nevie, čo sa deje a cíti sa oklamaný. A aj bol. Médiami a peniazmi!

Televízne prenosy Slovákov sledujú milióny divákov a každý rok sa niekoľko pár vyvolených na takýchto podujatiach krásne nabalí. Táto umelo vytváraná eufória sa ale donekonečna ťahať nedá. Ja rozumiem komentátorom aj ľuďom v médiách, že len robia svoju prácu. Sú tlačení sponzormi a ich úlohou je prilákať ľudí k hokeju. Ale naozaj je potrebné ľuďom každý rok ponúkať iba falošné a prehnané nádeje?

Najsmutnejšie na tom je, že každý rok to skončí rovnako. Sklamaný fanúšik zahodí kúpené suveníry do skrine alebo do smetí a zmätene sa pýta, čo sa deje. A asi najviac si to odnesú tí, ktorí si to zaslúžia najmenej. Naši hráči.

Hráči, ktorí idú reprezentovať svoju krajinu nad rámec svojich klubových povinností. Možno pre niektorých naozaj sú MS šancou predviesť sa, ale to je len prípad extrémne mladých chalanov. Väčšina z nich už svoje meno v hokejovom svete má a jeden turnaj na tom nič nemení.

Čo tak ísť na to inak? Čo tak pred ďalšími MS naozaj ponúknuť ľuďom pravdu, že nie sme absolútne žiadnym favoritom, ale aj tak ideme bojovať za Slovensko? Ja verím, že ľudia by si aj napriek smutnejšej a reálnejšej prognóze tie suveníry kúpili, budú sledovať prenosy a budú našim fandiť možno ešte o to viac. Ale čo je hlavné, konečne sa po pár zápasoch nebudú cítiť oklamaní a podvedení médiami a sponzormi v pozadí.

Zdroj: Manmagazin.sk | Foto: Twitter, Facebook/HockeySlovakia, Facebook/Šport24

Hľadáte (novú) PRÁCU?
Kliknite na pracovný portál NovýJOB.sk

Každý deň množstvo nových a skvelých pracovných ponúk.