Sociálna sieť sa stala súčasťou nášho každodenného života. Milióny ľudí na celom svete zverejňujú informácie zo svojho života, netušiac, že by sa ich súkromnie mohlo dostať do nesprávnych rúk. Jednou z hrozieb je podľa polície aj nedávna novinka Facebooku.
Ešte v nedávnej minulosti sa tisícky užívateľov sociálnej siete Facebook rozčuľovalo, že pri príspevkoch môže svoje pocity vyjadriť len pozitívnou formou lajku -,,páči sa mi to.“ Ako však sami vieme, nie pri všetkých statusoch či fotografiách bol palec hore vhodný, preto ľudia žiadali o pridanie ďalšej možnosti – ,,nepáči sa mi to.“
Facebook sa ale nenechal zahanbiť a namiesto len obyčajného “nepáči sa mi to” pridal emotikony, ktoré vyjadrujú rôzne pocity. Dnes je tak možne príspevok označiť jednou zo štyroch ponúkaných možností – ,,Super”, “Haha”, “Žasnem”, “Je mi to ľúto” a “Štve ma to“ Nemyslite si však, že Mark Zuckerberg zaradil nové “lajky” len preto, aby naplnil túžby svojich ovečiek.
Emotikony, ktoré môžete prideliť k príspevku, predstavujú predovšetkým marketingový ťah, hrajúci na strunu všetkým obchodným partnerom modrej sociálnej siete. Z tohto dôvodu belgická polícia odporúča, aby bežní užívatelia klikali len na známe ,,páči sa mi to“. Novodobé “smajlíky” dokonca označila za marketingového špióna. Na základe vašich zverejnených pocitov sa totiž zostaví reklama ušitá na mieru každého užívateľa, čím sa predpokladá zvýšenie predaja daného produktu.
Zdroj | Foto: fortune.com, facebook, instagram,