Hoci teplomery zobrazujú počas dňa teploty hodné blížiaceho sa leta, pravdou je, že jeseň je v plnom prúde. Ranné či večerné teploty spolu s vlhkou vozovkou si už doslova pýtajú prezutie auta na zimné pneumatiky. Poviete si, že sa pri dvadsiatich Celzioch derú a zvyšujú spotrebu, no myslite na svoju bezpečnosť a prezujte radšej skôr ako neskoro. Predtým ale, než svoje zimné pneumatiky “hodíte” na auto, skontrolujte, či sú v poriadku!



Zákony Slovenska upravujú iba obdobie, kedy zimné pneumatiky mať musíte, ak je na ceste ľad a sneh a minimálnu hrúbku dezénu. Ten je stanovený na 3 milimetre. Stačí to? Existuje niekoľko jednoduchých pravidiel, ktoré vám napovedia, či sú vaše pneumatiky stále bezpečné. Zapamätáte si ich ľahko, všetky obsahujú to isté číslo!

Sledujte Manmagazin.sk aj na Instagrame — TU —

Prvýkrát štyri – milimetre

Jedným z parametrov, ktoré by vaše gumy mali spĺňať, je práve dezén. Slúži na “zahryznutie” sa do snehu na vozovke, ale aj na odvádzanie vody v prípade dažďa. Zákon hovorí o minime troch milimetrov, odborníci sa však zhodujú, že je to málo, vaše kolesá by mali disponovať dezénom aspoň štyri milimetre!

Druhýkrát štyri – roky

Pneumatika starne a rokmi jej pružnosť klesá, je teda odporúčané vymeniť vaše obutie každé štyri roky bez ohľadu na to, že môžu mať najazdené 500 kilometrov a krásny sedemmilimetrový dezén. Urobili by ste to? Nemyslíme. Lepší výrobcovia pneumatík garantujú zachovanie ich vlastností počas celej životnosti, čiže kým sa nezoderú. Netreba to však preháňať, na desaťročných gumách by jazdil len blázon!

Tretíkrát štyri – kolesá

Drvivá väčšina vodičov obúva zimné pneumatiky na všetky štyri kolesá, no nájdu sa experti, ktorí prezujú iba hnanú nápravu. Pozor, nerobte to! Odlišné obutie na prednej a zadnej náprave môže byť veľmi nebezpečné, najmä pri nájazde na vodu, kedy každá pneumatika reaguje inak. O rozdielnych galuskách na jednej náprave hovoriť snáď ani nemusíme, je to neprípustné!

Kontrola pohľadom

Ak nevyužívate služby pneuservisu, skontrolujte pri výmene kolies svoje obutie pohľadom. Nie iba bočnú hranu, ktorú vidíte, keď koleso namontujete na náboj. Skôr, než tak urobíte, pekne svoje koleso točte na zemi a prejdite pohľadom celý obvod. Môžete tak odhaliť prasklinu či zapichnutý klinec, ktorý by mohol spôsobiť problémy!

Foto: depositphotos.com

Hľadáte prácu? Skúste www.NovyJob.sk

Potrebujete nejakú službu? Skúste www.Sluzbomat.sk

Jakub
Sleduje témy, ktoré hýbu svetom. Žije autami, technikou, ženami. Žije na webe a prináša informácie o všetkom, bez čoho sa žiaden náš čitateľ nezaobíde.