26. marec 1987 bol deň, kedy sa navždy zmenilo ponímanie slova tenisky. Svetlo sveta totiž uzrel model Nike Air Max, ktorý po prvýkrát predstavil obuv s odhalenou vzduchovou bublinou v podrážke. O 30 rokov a viac než 50 edícií neskôr môžeme zhodnotiť, že je tento model legendou, úspešne udávajúcou trendy športovej obuvi vo svete.



Technologická evolúcia

Vzduchová bublina je inováciou prepojenou so značkou Nike už od 70. rokov. Air Max bol ale prvým modelom poodhaľujúcim, ako táto inovácia, za ktorou nestojí nikto iný ako samotná NASA, v skutočnosti vyzerá. Marketingoví manažéri od Nike spočiatku v úspech tohto modelu neverili, o to viac sa tešili, keď sa Nike Air Max stal ich vlajkovou loďou.

Príbeh Nike Air Max

Počas svojich 30 rokov pôsobnosti sa stal Nike Air Max symbolom viacerých generácií. V uliciach svetových metropol, basketbalových ihriskách či posilňovniach, Nike Air Max si našiel svojich fanúšikov všade. Pýtate sa, prečo sa stal tento model takým ikonickým? Máme pre vás hneď niekoľko dôvodov:

  • Dizajnér Tinker Hatfield, inšpirovaný Múzeom Georges Pompidou v Paríži, dostal nápad odhaliť vzduchovú bublinu v podrážke. Jeho extravagantná architektúra s príznačnými tunelmi a veľkým oknami (architektúra “naruby”) ho zaujala natoľko, že sa rozhodol tento koncept pretaviť do Nike Air Max.
  • Tento model učaroval mnohým známym osobnostiam, vrátane bývalého amerického prezidenta Baracka Obamu či rapera The Game.
  • Model Air Max 93 bol inšpirovaný fľašou od mlieka, Air Max 97 zas japonským rýchlovlakom.

Od roku 1994 má Nike Air Max vďaka svojej predajne sile a popularite medzi mladými ľuďmi dokonca vlastný deň, ktorým je 26. marec. Dokonalý prostriedok pre nevšedné marketingové kampane, čo poviete?

Zdroj: shopalike.sk

Hľadáte (novú) PRÁCU?
Kliknite na pracovný portál NovýJOB.sk

Každý deň množstvo nových a skvelých pracovných ponúk.