Inšpirácia je dôležitá pri akejkoľvek činnosti. Fakt. Úplne pri všetkom. Už malí chlapci si lepia plagáty futbalistov či hokejistov na steny – lebo mať vzor a inšpiráciu je dôležité. Začínajúci podnikatelia čítajú eknihy a blogy ostrieľaných biznismenov. Ľudia, ktorí sa zaujímajú o reklamu, lajkujú na Facebooku stránky reklamných agentúr, aby prenikli do tajov tohto biznisu. A práve táto posledná oblasť poskytuje neuveriteľne veľa možností, kde nájsť inšpiráciu. Kde by ste sa teda mali poobzerať, aby ste dostali jedinečné know-how?
Začnite v knihách
Je obrovské množstvo kníh, v ktorých vám autori ponúkajú svoje skvelé know-how prakticky zadarmo. Získať za desať eur rady od najlepších frajerov v brandži je skutočne málo. Úspešné knihy o marketingu písal aj taký velikán ako David Ogilvy. Jedna z najväčších postáv modernej reklamy. Človek, ktorý neustále napredoval a bol pred všetkými o krok vpred. Taký Dan Ariely sa pozerá na reklamu z iného uhla – prečo sa ľudia pri nakupovaní správajú iracionálne. A Robert Cialdini vo svojej knihe Vplyv rieši, čo všetko nás pri nakupovaní ovplyvňuje.
Prejdite na blogy
Blogy a online knihy sú skvelým, čerstvým a lacným zdrojom zaujímavých informácií. Nie všetko sa oplatí vydávať knižne, pretože, kým sa kniha dostane na pult v predajni, niektoré informácie môžu byť už neaktuálne. Veľkou výhodou je, keď viete po anglicky. Vtedy sa dostanete k informáciám od takých kapacít ako je Seth Godin. Chcete sa učiť od jedného z najlepších copywriterov pohybujúcim sa v reklame? Skúste blog českého Ottu Bohuša.
Sociálne siete ako skvelý zdroj
Twitter a Facebook sú skvelou studňou informácií, ku ktorým by ste sa inak nedostali. Väčšina úspešných ľudí neustále aktualizuje svoje verejne dostupné profily, z ktorých môžete získať nielen informácie z brandže, ale aj ich osobné postrehy a názory na aktuálne dianie. Baví vás reklama? Ponorte sa do jej tajov najlepšie, ako to ide. A že tých kvalitných možností je dnes milión.