Francúzska automobilka Renault predstavila už tretiu generáciu vrcholovej verzie modelu Megane, RS. Modelový ročník 2018 prinesie síce zníženie objemu motora, ale vyšší výkon a iné ďalšie rázne kroky vpred. Jednu vec však Francúzi nedomysleli. Povieme vám akú.



1.8 litrový turbomotor so štyrmi valcami a priamym vstrekom benzínu zo seba dostane 280 koní pri 6000 otáčkach. Na prednú nápravu bude výkon prenášať buď šesťstupňový manuál alebo automat EDC s dvoma spojkami a rovnako šiestimi stupňami. Automat bude mať dokonca možnosť radiť stupne “pádlami” na volante, ako je tomu vo Formule 1. Práve tu vidíme ale jeden obrovský kameň úrazu.

280 koní pri 6000 otáčkach…

Radenie na volante v prípade automatu je pre bežných vodičov vec, ktorú použijú asi raz, aby ju vyskúšali. Ak však jazdíte po okruhu, pádla sa stanú doslova zázrakom. Zvládnuť auto s takmer 300 koňmi si často vyžaduje prítomnosť oboch rúk na volante. Aký je teda problém?

Pádla sú statické, nie sú upevnené na volante, ale na stĺpiku riadenia, takže svoju polohu nemenia spolu s otáčaním volantu tak, ako to je pravdepodobne na všetkých autách, ktoré tento spôsob preraďovania používajú. Úprimne si nevieme predstaviť, že by mal vodič v ostrej zákrute pustiť volant, aby mohol zaradiť vyšší stupeň, prípadne podradiť. Za toto si Renault zaslúži veľké pokarhanie!

Jazde pomáha systém 4 Control známy už aj z iných modelov značky. Hoci by sa mohlo pre neznalých zdať, že ide o pohon všetkých kolies, nie je to tak. 4 Control znamená zatáčanie všetkých kolies. Tie zadné sú natáčané podľa potreby buď rovnako, alebo opačne, ako menia smer kolesá prednej nápravy. To umožňuje zvýšiť stabilitu v zákrutách, no aj znížiť polomer otáčania auta.

Meganu RS zatáčajú aj zadné kolesá!

RS je označovaný za zabijaka Golfu GTI. Či to tak bude, ukáže až prax, pravdepodobne čas na okruhu Nürburgring. Práve tam zvyknú automobilky súperiť so snahou dosiahnuť čo najnižší čas kola a byť rýchlejší ako konkurencia. S predchodcom nového RS, Meganom R 265, sme jazdili. To auto bola beštia. Nové eresko, predstavené vo výraznej farbe Tonic Orange, je ešte silnejšie a my sa už nevieme dočkať, kedy ho otestujeme!

Silnejšia, 300-koňová, verzia Trophy príde na trh na konci roku 2018.

Zdroj a foto: Renault

AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:
Jacob
Internacionálny menovec nášho redaktora Jakuba. Odkedy sa zjavil v redakcií, ten starý sa záhadne stratil a ostala po ňom iba výpoveď s troma krížikmi namiesto podpisu. Každopádne nechceme konšpirovať, Jacob konšpirácie nemusí. Viete, chemtrails a iné šmakocinky...